הכרזה היסטורית בבית הלבן: הנשיא טראמפ חתם על הכרה ברמת הגולן

שלמה ריזל No Comments on הכרזה היסטורית בבית הלבן: הנשיא טראמפ חתם על הכרה ברמת הגולן

בפגישה מדינית וחשובה שנערכה בבית הלבן בהשתתפות צמרת הממשל האמריקאי, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על ההצהרה המכירה ברמת הגולן כחלק ממדינת ישראל | ראש הממשלה השווה את הנשיא למלך כורש ולנשיא טרומן שהכיר במדינת ישראל | הנשיא החמיא לנתניהו ואמר: "ברוך הבא לבית הלבן, אתה בן אדם מיוחד שעושה עבודה נהדרת"

ראש הממשלה ונשיא ארה"ב עם ההכרזה החתומה בבית הלבן צילום: קובי גדעון לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום היסטורי למדינת ישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם נשיא ארה"ב וידיד ישראל הגדול בכל הזמנים דונלד טראמפ בבית הלבן, נשיא ארה"ב וסגנו מייק פנס קיבלו את פניו של ראש הממשלה בפתח הבית הלבן. אח"כ נכנסו לפגישה אישית בחדר הסגלגל של הנשיא יחד עם הפמליות, בכדי לדון על מספר נושאים ביטחוניים וההכרה ההיסטורית בגולן.

אח"כ יצאו המנהיגים מהפגישה אל החדר בו נחתמה ההצהרה ההיסטורית והחשובה למדינת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לנשיא בפתח דבריו: "חברי היקר דונלד, אתה הראית בעקביות תמיכה יוצאת דופן בישראל, ובזכות שלנו להגן על עצמנו. אתה לעולם לא נרתע, אתה תמיד שם, כולל היום, ואני מודה לך על כך".

צפו בהצהרה ההיסטורית:

צילום: קובי גדעון לע"מ

ראש הממשלה הזכיר בדבריו את שיגור הטיל לשרון: "היום נורתה רקטה מעזה לעומק ישראל, פצעה שבעה אנשים ומתוכם שני ילדים. למזלנו אף אחד לא נהרג. ישראל לא תסבול את זה, אני לא אסבול את זה. בזמן שאנחנו מדברים, ישראל מגיבה בכוח רב לטרור".

נתניהו הודה לנשיא על ההכרה ההיסטורית ועל היחסים חסרי התקדים בין המדינות בתקופת כהונתו של הנשיא: "זה היה מאוד נדיב מצדך להזמין אותי ולפגוש אותי כאן בבית הלבן. אני מודה לך. לאורך השנים ישראל הייתה במערכת יחסים טובה עם ארה"ב, אבל לא היה לה חבר טוב יותר ממך. אתה מראה את זה בסנקציות שהטלת על איראן, הראת את זה שהכרת בירושלים כעיר הבירה של ישראל והעברת את השגרירות. אמרת ועשית. והראית גם היום, בהצהרה הרשמית שלך, בהכרות בריבונות של ישראל ברמת הגולן. זה יום היסטורי".

photo_2019-03-25_20-58-25

בהמשך דבריו הבהיר ראש הממשלה את החשיבות הביטחונית ברמת הגולן והפיכתה לחלק ממדינת ישראל: "ב-1967 ישראל תפסה את הרמה, שמאז הוכיחה עצמה מכיוון שבהמשך סוריה שוב התקיפה את ישראל. רמת הגולן הוכיחה שהיא מסוגלת לבלום את המתקפה הראשונית וכך יכולנו להחזיר מלחמה אף שהיינו במיעוט".

photo_2019-03-25_20-57-30

נתניהו הכניס את הנשיא לרשימת מנהיגי עולם שעם ישראל מודה להם על העזרה ההיסטורית: "ההחלטה שלך להכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן היא היסטורית. היו הצהרות מצד מנהיגים לא יהודים ובשם אנשים שלנו, בהם המלך כורש, הלורד בלפור, הנשיא טרומן והנשיא דונלד ג'יי טראמפ. ואתה, אדוני הנשיא, אתה עשית זאת לא רק פעם אחת, אלא פעמיים עם ההצהרות האמיצות שלך לגבי ירושלים והיום לגבי רמת הגולן".

photo_2019-03-25_20-58-08

נתניהו התייחס לאיום האירני מסוריה: "ההצהרה שלך מגיעה בזמן שבו רמת הגולן חשובה מאוד לנו, כשאיראן מנסה לבסס את עצמה בסוריה. לאורך הגבול סוריה יורה טילים לעבר שטחנו. אנחנו לא נוותר אף פעם על השטח שלנו. יש לנו משפט, 'העם עם הגולן', אבל תודות לך אנחנו יודעים שיש שני עמים שעומדים עם הגולן, העם בישראל והעם באמריקה. בשמם של כל אזרחי ישראל: תודה הנשיא טראמפ, תודה על החבורת שלך, ועל כל מה שעשית כדי שהברית שלנו תהייה חזקה יותר מתמיד".

photo_2019-03-25_20-58-05

הנשיא דונלד טראמפ החמיא לנתניהו בתחילת דבריו: "ברוך הבא לבית הלבן, אתה בן אדם מיוחד שעושה עבודה נהדרת". הנשיא התייחס למתקפה הנפשעת כנגד ישראל ואמר: "אנחנו מתפללים עבור חברינו בישראל בזמן כזה. ארה"ב מכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני המתקפה הבזויה שישראל מתמודדת איתה בכל יום".

photo_2019-03-25_20-57-58

הנשיא דונלד טראמפ החל בהכרזה ההיסטורית על ההכרה ברמת הגולן: "היום אני נוקט צעד היסטורי כדי לקדם את יכולתה של מדינת ישראל להגן על עצמה. פעולות של איראן בסוריה, כולל חיזבאללה, ממשיכות לגרום לרמת הגולן להיות פוטנציאל לתקיפה. אנחנו לא רוצים לראות עוד מתקפות כמו הבוקר צפונית לתל אביב. בפגישה שלנו היום אני וראש הממשלה דיברנו על האיומים האלה במזרח התיכון ובחוץ".

photo_2019-03-25_20-58-16

הנשיא טראמפ התייחס לחיזוק הברית האיתנה והמלחמה המשותפת באיסלאם הקיצוני: "תחת המשטר שלי – הברית בין ישראל לארה"ב חזקה מתמיד. ירושלים היא בירתו של העם היהודי והם רצו את השגרירות שלנו שם במשך הרבה שנים, ועשינו את זה. בנינו את זה במיליון דולר. יצאנו מעסקת הגרעין וקיימנו סנקציות על איראן. יש לסנקציות השפעות גדולות, איראן היא לא אותה מדינה מאז שאני נכנסתי. אנחנו לא נירתע מהדיקטטורה שמדברת על מוות לאמריקה, מוות לישראל ולהרג של העם היהודי. אנחנו לא ניתן להם אפילו לשקול את זה".

photo_2019-03-25_20-57-41

לאחר ההצהרות, התיישב הנשיא שראש הממשלה לצידו יחד עם כל צמרת הממשל והשגרירים, חתם הנשיא על ההצהרה שמכירה ברמת הגולן כחלק אינטגרלי ממדינת ישראל לקול מחיאות הכפיים של בכירי ממשלו. הנשיא העניק לראש הממשלה את העט עליו חתם על ההצהרה, "תעניק את העט לעם ישראל" אמר טראמפ. ראש הממשלה הגיש שי לנשיא בדמות בקבוק יין משובח מיקבי רמת הגולן.

photo_2019-03-25_20-57-30

photo_2019-03-25_20-57-35 photo_2019-03-25_20-58-02



0 תגובות